Direktlänk till inlägg 31 mars 2009

Någon som kan hjälpa mig dröm-tyda..?

Av Birgitta - 31 mars 2009 11:44

Drömde i natt att jag och maken flyttat till en annan stad. Helt fel från början eftersom de knappt fyra milen var något helt annat än det vi tänkt  -drygt 100- söderut!


Lägenheten var mycket ombonad. Tydligen skulle allt lämnas kvar dvs ingå i köpet. Överallt brann ljuslyktor och ett par (!) brasor med eldstäderna liksom infällda i väggen.

Jag var missmodig. Det hela var ju så fel. Först och främst fel plats!


Förstod inte heller varför vi inte "besiktat" lägenheten tidigare men det hade nog att göra med respekt för den äldre damen som bodde där då.


I parketten i vardagsrummet fanns ett avlopp!!! Man kunde trampa intill avloppet så att det kom en kraftig vattenstråle som direkt rann ut i det välfungerande avloppet.


Bakom avloppet mot väggen böljade golvet (som då plötsligt var mycket mörkt grön betong....) upp som ett litet berg - det såg inte ut som en vattenskada eller så...bara mycket underligt.

Det fanns massor med rum - rätt underligt med tanke på att det borde vara en ordinär två- eller trerummare.


Maken öppnade en altandörr, det var kväll och mörkt. Ute hördes upprörda röster. Någon bråkade. Tyckte att altan saknade räcke...Det kändes som en helgkväll med lite spänning och magi i luften...

När vi öppnade en annan dörr strömmade solen in. Vi tittade ut. Det såg ut som på ett ställe på Gran Canaria där det står fullt med små terracottafärgade  apartamentos i strikta rader. Inga palmer dock. Mycket sterilt.

Någon av dessa dörrar var oerhört pampiga. Bred i mörkt trä och absolut nyligen införskaffad.


Sovrummet var mycket speciellt. Från en vägg utgick en slags torso med vackra damunderkläder och jag tänkte att förra ägaren måste ha fått denna från någon skyltning. Det var häftigt.


Minns nu inte allt men det slutade med att vi skulle lämna lägenheten och gick runt för att blåsa ut alla ljusen. Då la jag märke till än mer ljus - de fanns ju överallt!

Jag var tvungen att dra fram en stol för att kunna släcka lyktor högt upp under taket!


Lite orolig för brasorna men dessa kunde vi inte gärna släcka.


Det var väldigt lyhört för två gånger lät det som om det kom in någon och jag ropar men får inget svar och ingen finns där.

Innan vi lämnat huset kommer dock flera människor (släktingar till den gamla damen...?) för att....hämta inventarier???


???

 
 
Vita

Vita

1 april 2009 11:35

Det finns några alternativa tolkningar:
Du har livlig fantasi
Du hade ätit något olämpligt före sänggåendet
Du bör inte flytta till Piteå/Älvsbyn/what ever - det är Eken som är grejen
Du saknar höstmörkret med levande ljus
Du ska åka på en lång resa.....Kanarieöarna t.ex
Det är stopp i avloppet

http://vitabrevis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Egirl

1 april 2009 22:55

Kanske nån kan tyda min mardröm jag hade för någon natt sedan?!? Jag blev jagad av en ursinnig älgko och sen kom det en stor grizzlybjörn och attackerade mig... Jag skrek och kämpade för mitt liv, sen vaknade jag!

 
Ingen bild

Biggan

1 april 2009 23:06

Haha....nä inte till Boden ever...Eken är grejen!

 
Ingen bild

Biggan

1 april 2009 23:09

Egirl: Springa undan för djur betyder att man blir svartsjuk...i ditt dramatiska fall borde det tolkas som att du blir våldsamt svartsjuk!

 
Ingen bild

Egirl

1 april 2009 23:15

Hmm, ja nog kan jag bli svartsjuk om det finns belägg för det. Har dock inte varit nå svartsjuk alls på länge, länge nu! MEN jag tror så här i efterhand att drömmen kan ha uppkommit eftersom jag innan jag somnade såg ett naturprogram på Nat Geo Wild om Grisslybjörnar som attackerade två vandrare i Montana. Sen fick man se att en björn fällde just en älg. Vad tror du??

 
Ingen bild

Biggan

1 april 2009 23:19

Jo det var nog Nat Geo...som du inte riktigt smält.
Jag är nojjig för fuktskador och avlopp. Såg Sanningens ögonblick där ett offer berättat hur hon haft stopp i toan en hel helg!!!Det var nog något jag försökte smälta....

 
Ingen bild

Egirl

1 april 2009 23:24

Ja... se där. Jag vet inte rikigt om jag tror på drömtolkningar faktiskt?! Fast det är ganska intressant. Min mamma har flera gånger drömt samma sak, det är dock långt mellan de gånger hon gör det... Hon drömmer om att ett stort jetplan kraschar i närheten av henne. Det kan man ju undra vad det kan innebära?!?!

 
Ingen bild

Biggan

1 april 2009 23:36

DÖRR: Denna symbol talar för sig själv. En dörr är ingången till något, såvida den inte stängs framför näsan på dig. Det betyder otur. Man drömmer ofta att man står framför en stängd dörr och ängsligt undrar vad som finns bakom. eller man ser en dörr slås upp mot ett landskap eller en vacker trädgård. Det betecknar våra förhoppningar om ett lyckligt liv, men också den "anliga tröskel" vi måste ta oss över för att uppnå sann lycka och tillfredsställelse.

Detta enl ett drömlexikon på nätet;Källa: Säg mig vad du drömde av Gino Guliatti

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Birgitta - 24 april 2009 19:13

får besök av Carina Berg "ikväll". Häromdagen uppvaktade hon Aschberg och Fylking under deras Sverige-vandring - hade med sig glöhöppör...(glödhoppor) och kaffe. Det jag såg på en bild från bloggen (Aschbergs...) var att fru (nåja...) Svensson hade ...

Av Birgitta - 24 april 2009 19:11

Älskar skratt-versionen, älskar Elvis röst - skulle kunna höra den låten hur många gånger som helst......

Av Birgitta - 24 april 2009 06:18

ja - den har verkligen guld(d) i mun(d)! Stiger upp före fan - dricker en kopp kaffe,iordningställer en polarkaka med leverpastej och tomater med grönsakskrydda på och sväljer ner mina vitaminpiller. Eller vitamin och vitamin...Lulle har tipsat mig o...

Av Birgitta - 23 april 2009 12:08

Etui - vilket vackert, känsligt ord! E-tu-i!Rena franskan och kan uttalas så utan några som helst förkunskaper!  Till-och-med här upp i "pannan" på Moder Svea - kan det knappast förvanskas.... eller vad säger du... Et - tu....min käre Brutus...? ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards