Alla inlägg den 1 april 2009

Av Birgitta - 1 april 2009 23:43

Marias prat om hundar eller rättare sagt hennes misstänkliggörande av den lille krabaten i kiosken kommer mig osökt att tänka på en liten best en stuggranne hade.

Det var en blandning mellan york/papillon. Fjärilar flyger ju förvisso men denna hund hade inte damp som en annan grannes dotters irländske setter; men däremot skulle den lätt kunna ha varit en hybrid mellan en fladdermus och en gräsklippare. Den flög fram, den studsade, blåste, seglade - blev skrämd för sig själv och slog sina egna längdhoppsrekord med minuters intervall.Den ville nosa på sina stuggrannar - den ville inte...den ville leka, den ville inte.

Till på köpet så hette den Doris! En hund likt den ovan som heter Doris!En sådan temperamentsfull hund kunde väl åtminstone få heta Doris på ryska och uttalas Daris!

Det gick inte att prata med matte när den lilla virveltussen var med. Man började stamma, klia sig, snurra runt, flacka med blicken, springa planlöst omkring och slutligen kissa på någon buske...ja så var det nästan....

Av Birgitta - 1 april 2009 23:20

Provade en tjusig linne -hängselklänning i en dambutik i staden. 1,4 lakan skulle den kosta. Tjoff, tjoff sa det när jag knäppte och två par stora metalltryckknappar kom flygande.


Synd, för den var verkligen tuff. Butiksbiträdet ringde ner till firman men den fanns inte kvar i min storlek...snyft.


I kioskbutiken med namn efter morgonrodnadens gudinna, hade någon fyrat av en riktig "lönnmördare". Jag höll på att vända i dörren - så vidrigt var det!


När jag hade inhandlat mina firrar så kom jag rätt in i ett brännvinsmoln.


Det känns som att det dröjer innan jag uppsöker detta plejs igen....

Av Birgitta - 1 april 2009 23:10

Ingen avgift hos läkaren idag!?

Tre renar på Storgatan - ingen hallucination.


Mötte grannen på stan - hon frågade vad jag handlat.

Hur säger man två chokladdragerade skumfiskar - på thai?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards